Glen Michaelsen
SEO-specialist med 16 års erfaring​

Sådan hjalp vi Visit Greenland med at hæve deres fanbase på Facebook med 650%

Visit Greenland ønskede at øge kendskabet til Grønland som rejsedestination, samt at vækste deres fanbase på Facebook. De nye fans skulle være engagerede og aktive, og skulle rekrutteres fra Danmark, Tyskland og England.

 

Om Visit Greenland

Visit Greenland er Grønlands nationale turistråd, og fungerer under Grønlands selvstyre. De fokuserer på udvikling og turisme, og på at skabe et Grønlandsk brand baseret på værdier, kultur og regional alsidighed.

 

Håndtering og løsning

Vi rådgav Visit Greenland, i forhold til hvilke elementer der skulle tages i brug for at nå de ønskede mål indenfor det allokerede budget.

 

Strategi

Den bedste anbefaling er en anbefaling fra en ven. Derfor skulle kampagnen ikke alene generere kvalitetsfans, som havde eller fik interesse i Grønland, men også motivere dem til at anbefale landet til deres venner og bekendte.

 

Konkurrence applikationer

For at løfte opgaven byggede vi tre konkurrence applikationer – én på hvert sprog. Vinderen af konkurrencen vandt en rejse for to til Grønland, hvor turen ville byde på tre forskellige udflugter:

  • Tur til indlandsisen
  • Moskussafari og nordlystur
  • Hundeslædetur

For at deltage i konkurrencen, skulle man invitere den person man ønskede at rejse med, og skrive en tekst om hvilken udflugt man helst ville opleve og hvorfor. Den som skrev den bedste tekst, vandt konkurrencen.

Formålet med disse konkurrencebetingelser var at få flere deltagere og at få disse til at anbefale Grønland som destination via positive udtalelser. At præmien var en rejse til Grønland skulle sikre kvaliteten af deltagerne, og at de havde den interesse, som ville gøre dem til engagerede bidragere til Visit Greenlands community i lang tid fremover.

 

Væg-administration

Facebooks edgerank-algoritme forhåndsvurderer en fans interesse, i det som en Facebook side offentliggører. Som fan ser man det, som Facebook vurderer til at være mest relevant. Hvordan og hvor meget man interagerer med sine fans, har en stor indflydelse på, hvor mange af dem der deltager i en konkurrence. Derfor havde vi tilrettelagt et forløb på Visit Greenlands væg med fokus på at engagere så mange fans som muligt, og på at gøre alle opmærksomme på konkurrencen. Forløbet startede flere uger før konkurrencen, og varede indtil vinderen var trukket og offentliggjort.

 

Annoncering

Annoncerings-fasen havde to formål; At få eksisterende fans til at deltage og at rekruttere nye fans og deltagere.

Med udgangspunkt i vores administration af væggen blev der kørt en kampagne med Facebook sponsorede historier. Annoncerne blev alene vist til folk, som var venner med fans af Visit Greenland, og derfor af flere årsager kunne være interesserede. De havde venner med interesse for Grønland, og fik konkurrencen anbefalet via udtalelser og synes godt om-tilkendegivelser, fra nogen de stolede på.

Vi lavede også en kampagne med almindelige Facebook-annoncer, men med en gennemarbejdet og målrettet segmentering. For at sikre optimal udbytte af annoncebudgettet, splittestede vi mange forskellige annoncer, og udviklede annoncering med afsæt i de mest succesfulde.

Skal vi tage en snak?
Udfyld formularen og bliv kontaktet af en af vores specialister.
Modtag inspiration, guides og spændende indsigter

Vores nyhedsbrev er målrettet beslutningstagere, der ønsker at blive holdt opdateret i en branche, der konstant er i udvikling.

Vi skriver typisk om:

  • Fra prospekt til ambassadør: Konkrete eksempler for hvordan man med marketing flytter kunder fra prospekt til lead, lead til kunde og (sidst men ikke mindst) kunde til ambassadør.

  • Opdateringer i branchen: Når det digitale landskab ændrer sig, kan det have stor betydning for jer. Vi holder jer opdateret og giver vores bud på, hvordan den konkrete opdatering vil have effekt.

  • Succeshistorier fra kunder: Udover at vi elsker at fejre vores (og vores kunders) succeser, så skal disse også inspirere til initiativer og metoder, I kan bruge.

  • Værktøjer til marketing: Meget lavpraktisk viser vi de værktøjer, der øger hastigheden og kvaliteten af vores arbejde. Altid med konkrete eksempler på, hvordan de kan benyttes.

 

Tilmeld dig her

Samtlige nyhedsbreve følger disse principper:

  • Kan læses på under 3 minutter
  • Relevante for beslutningstagere og generalister
  • Der er aldrig tale om reklamemails 

Kunne du bruge min artikel?

Hvis du kender andre, der kunne få glæde af artiklen, vil jeg sætte stor pris på, hvis du vil dele artiklen. Hvis du har input til artiklen eller konkrete spørgsmål til mig, er du velkommen til at kontakte mig her.